23/9/16

“Pensa que el que s'assembla més a un home d'esquerra, en aquest país, és un home de dreta. Són iguals, intercanviables, han mamat la mateixa llet. Però, és que podria ésser diferent? No en dubtis: aquesta divisió és inservible.
- Però que potser hi ha alguna altra divisió?
- Crec que sí. Al meu entendre hi ha una divisió molt més profunda i exacta que aquesta. La que s'estableix entre persones intel·ligents i purs idiotes, entre bones persones i malp...
- Si les coses són així- li dic després d'una pausa-, tu què m'aconselles?
- Jo no aconsello res!
- Però és possible que no m'aconsellis res?
- Jo no aconsello res!
- M'aconselles l'astúcia o la bona fe?
El meu pare queda parat una estona. Em mira fixament. Després mira el terra. Em diu, finalment, amb una concentració intensa a la veu:
- No ho diguis a ningú: t'aconsello l'astúcia i no en parlem més...”
El quadern gris. Josep Pla

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada