6/1/17

Filtracions - Àlex Susanna


© Bocins Literaris
Títol: Filtracions
Autor: Àlex Susanna
Any: 2016
Proa
  
En poesia em deixo sorprendre. A vegades escullo un autor del qual no en sé res, llegeixo uns versos a l’atzar i si aquests, em toquen o m’agraden, em compro el llibre de forma impulsiva. En novel·la (reconec que encara ho faig de forma esporàdica) he après a limitar-me per una qüestió bàsicament econòmica i d’espai, però a la poesia vull conservar-li aquest punt d’espontaneïtat. Així m’arriba Filtracions. Un cop comprat, dues crítiques al diari aquella mateixa setmana sembla que em justifiquin la compra i, com que els crítics són afins normalment a les meves lectures, Susanna ja té un tros de camí fet.

Filtracions és un poemari d’un autor madur, que tracta temes clàssics, com la solitud, el fer-se gran, la quotidianitat, la vida en parella, la rutina, els fills. Amb un llenguatge assequible, se’m fa senzill i agradable llegir-lo. És una poesia agraïda, casolana, que t’hi trobés a gust, que et deixa bé, que és còmoda. Té l’aparença de la simplicitat (cosa ben difícil d’aconseguir). Encomana les ganes d’escriure alguna cosa corrent, habitual.

Passar una tarda en companyia dels seus poemes, de bon grat, sense complicacions ni maldecaps. Una estona breu i tranquil·la. Com estar asseguda en una gandula prenent el sol amable d’hivern mig endormiscada després d’haver pres un cafè i un trosset de xocolata. Aquesta és la sensació que m’emporto de Filtracions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada