31/1/17

“La meva lluita, Lou, i el meu risc rauen en el fet que no puc esdevenir real, que sempre hi ha coses que em neguen, esdeveniments que es barregen amb d'altres i em travessen, més reals que jo, com si jo no existís. Abans creia que m'aniria millor si un dia tenia una casa, una dona i un fill, reals i innegables; creia que això em faria més visible, tangible i autèntic, Però, mira: Westerwede existia, era real, perquè jo mateix vaig construir la casa i vaig fer tot el que contenia, però era una realitat exterior a mi, jo no en formava part, no hi esqueia. I el fet que ara, quan la caseta i les seves petites i silencioses cambres ja no existeixen, sàpiga que encara hi viu una persona que em pertany i que en algun lloc hi ha un infant la vida del qual no té res de més proper que aquesta persona i jo, això em dóna una certa seguretat i l'experiència de moltes coses senzilles i profundes, però no m'ajuda a adquirir aquell sentiment de realitat i d'igualtat de condicions que tant anhelo:

Ser real entre coses reals”
Rainer & Lou Volum I - Rainer Maria Rilke i Lou Andreas-Salomé

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada